Hur vackert?


Men hur vackert är det inte just nu? Herreguuuuud vad fruktträden blommar!!! Äppelblom och körsbärsblom har avlöst de japanska körsbärsträden som nu blommat över. På väg till skolan idag möttes jag av dessa vackra träd:

appelblom
Äppelblom.

korsbarsblom
Körsbärsblom.

Annars är det en så där dag. Alex och jag blev rejält osams i morse, och det satt kvar i mitt hjärta hela dagen på jobbet. Och när vi hämtade honom på skolan hade han ont i högerörat. Det är alltid på det örat trumhinnan spruckit när han haft öroninflammationer… Vi fick tanka honom full med Alvedon och Ipren innan läggdags. Gissar på att det blir vab i morgon för min del…

Dessutom var han ledsen för han hade haft med sig kulor till skolan idag och hade råkat spela bort två stora kulor som han älskade. När jag luskade lite förstod jag att han känt sig lite pressad av de tuffa grabbarna i klassen att spela ”på riktigt”. Annars spelar de tydligen ibland på låtsas där ingen förlorar sina kulor. Tuff läxa för honom att inse att om man förlorar är kulorna borta på riktigt. Tur han har en mamma som hade några kulor i ett hemligt lager och kunde ge honom en riktigt stor kula i present som lite plåster på såren. 🙂

Nu hoppas vi innerligen att natten blir lugn och att trumhinnan inte spricker! 😦

 

Etiketter: , ,

Kommentera

