On and on it goes


Ännu en dag med feber och öronvärk. Det visar inga tecken på att ge med sig. Två nätter i rad nu har Alex vaknat och gråtit för att örat gör ont, men tack och lov kunnat somna om när han fått Ipren. Han är så lomhörd och hör konstiga pip och ljud i örat. Googlade just öroninflammation och där står det att man ska kontakta läkare efter 2-4 dagar om barnet inte blir bättre. I morgon har det gått fyra dagar sedan han fick ont. Så jag antar att jag får ringa sjukvårdsupplysningen och kolla av läget i morgon om han inte är bättre. Jag hoppas SÅÅÅ att inte trumhinnan spricker igen. Dels för att det ju tydligen gör så himla ont, men också för att det nu bara är drygt en månad tills vi åker till Rhodos. Och det vore ju för trist om han får badrestriktioner (jag har ingen aning om hur lång tid det tar innan trumhinnan läker liksom?).

Man kunde ju tycka att förkylningar och elände skulle ge med sig när det blivit maj. Man kunde ju det. Men tydligen inte. Själv självmedicinerar jag med kortison igen för att stå ut med mina bihålor. Måste verkligen ta ny kontakt med vården, men hatar det så innerligt. Jämt ska man behöva känna sig som en jäkla simulant….typ. Igår ringde jag i alla fall tandläkaren och fick en återbudstid på måndag morgon. Det är nåt fel som är trasigt nånstans i min övre högra tandrad. Jag har inte kunnat tugga på den sidan på flera veckor och det ilar satan när jag dricker kallt eller varmt. Sen har jag konstant molvärk i överkäkarna, men det kan ju lika gärna bero på bihålorna (även om jag börjar tro att värken på höger sida kommer från en tand för den blir sakta men säkert allt mer distinkt).

Alltid är det nån skit liksom…

Etiketter: ,

Kommentera

