Mors Dag


Jag kanske, eventuellt, hintade lite till sonen i lördags om att det var Mors Dag dagen efter. Alex blev superpepp och ville genast skapa en present. Jag försökte med att ”en teckning blir ju bra” (vis av erfarenheten att skapelser är väldigt svåra att förvara på något vettigt sätt och kanske inte precis vad man vill ha stående framme jämt på en hylla eller så….haha!). Men nej! Här skulle det skapas gud bevars! Fram åkte färger, en kartong, silkespapper, piprensare och jag vet inte allt.

Och så skapades Bokstavslusen:

13330973_10153850802544317_7578577320818783690_n

Inuti honom fanns bokstäverna som bildar ordet ”mamma” och som Alex målat. Och silkespapperet, piprensarna och några luddbollar är olika slags…ähum …inälvor! 😀

Och man måste nog vara mamma själv för att förstå hur glad man blir när ens barn med liv och lust skapar något det själv tycker är jättefint och häftigt – och ger till just dig! Söta unge!

Riddaren tyckte att jag kanske kunde hinta om något som han och Alex kunde köpa till mig, men jag önskade mig faktiskt bara hämtmat från Texas Longhorn. Så det fick jag! 🙂 Efter 9 dagars svältdiet (och minus 3 kg på vågen) smakade det underbart!

Etiketter:

Kommentera

