Förkylning – be gone!


Riddaren är småförkyld. Och vad värre är, Alex är himla snuffsig. Och när han blir förkyld blir han ju 19 gånger av 20 jättesjuk med feber, svår hosta och i värsta fall öroninflammation. Så här går jag och nojjar över vår stundade Rhodosresa och hur Alex’s förkylning ska utveckla sig. 😦

Eftersom han fortfarande har grumlig trumhinna med vätska bakom kan jag ge mig den på att han får en ny öroninflammation om förkylningen bryter ut på allvar. Så idag ringde jag faktiskt vårdcentralen och fick prata med en riktigt sympatisk (!) sjuksköterska som lovade höra med Alex’s barnläkare om hon kunde skriva ut penicillin som vi kan ha med oss på resan i-fall-att. Hon t o m ringde tillbaka på eftermiddagen för att berätta att det nu fanns ett recept vi kunde hämta ut. För en gångs skull blev jag glatt överraskad av vårdcentralen!

Känns hur som helst skönt att kunna ha med medicin, för måttligt kul om han skulle drabbas av ny sprucken trumhinna på Rhodos när vi måste kunna flyga hem.

Etiketter: ,

Kommentera

