Kolymbia, Rhodos,dag 8 – och resan hem.


Och så blev det lördag, vilket var vår hemresedag. Vi hade verkligen guldresetider på den här resan (vilket var en av anledningarna till att vi valde just den här resan). Vi skulle bi hämtade 10.30 på hotellet, så vi hade gott om tid att äta frukost och packa. Jag passade på att ta några kort från hotellrummet (rummen) innan vi checkade ut.

Rhodos-160625(01)
Myggrummet där Alex och jag sov.

Rhodos-160625(02)
Och åt andra hållet.

Rhodos-160625(03)
Vår altan.

När vi checkat ut gick vi ner till poolbaren för att säga hej då till George. Han kom ut och kramade sin ”best friend” ordentligt och önskade oss en trevlig resa hem. Himla gullig kille det där!

Rhodos-160625(04)
Hotellbaren medan vi väntade på bussen.

Ja, sen kom då transferbussen och den var lika värdelös som den vi anlände med, och saknade totalt luftkonditionering. Det var så HETT och vidrigt att svetten bara rann om en. 😦

När vi en dryg timme senare anlände till flygplatsen var man rätt mör. V fick köa rätt länge i det vanliga kaoset. Men vi fick bra instruktioner av Fritidsresors guider om var vi skulle köa. För på Rhodos flygplats prioriterar man inte precis att uppdatera sina skyltar m m…

Rhodos-160625(05)
I incheckningskön.

Efter sedvanlig väntan fick vi faktiskt kliva på planet i utsatt tid och vi kom till och med iväg utan förseningar (är man ju inte bortskämd med). Och om man bortser från att fyra små barn i vår omedelbara närhet turades om med att gallskrika konstant under den första halvan av resan gick det mesta smidigt och bra. Alex kunde t o m äta sin mat (även om jag fick tjata halvt ihjäl mig om att han skulle ta en ny tugga och en till och en till i all oändlighet, amen). Riddaren hade blivit tvärförkyld (en riktig mansförkylning) sista dagarna och hade knappt nån röst. När Alex ätit satte vi honom framför datorn med en film så det blev lugn och ro. 😉

Rhodos-160625(06)
Köttbullar och potatismos.

Rätt vad det var påbörjade vi inflygningen mot Norrköping och jag kunde t o m hänga mig över Alex och fota lite med Riddarens mobil (brukar annars gärna sitta krampaktigt fastklamrad i armstödet och hyperventilera vid start och landning).

Rhodos-160625(07)
Skärgården.

Rhodos-160625(08)
På väg ner genom molnen.

Rhodos-160625(09)
Nästan hemma!

Vi hade värsta lyxen och blev hämtade av Riddarens svåger, som skjutsade hem oss. Jätteskönt att komma hem på eftermiddagen och sen ha söndagen ledig innan det var jobbdags. Riddaren hade ju som sagt en mansförkylning, så han blev sängliggande. Själv rusade jag runt och packade upp, tvättade och strök och vattnade och sånt resten av helgen. Var rätt trött när det var måndag och dags för jobb igen.

 

 

Etiketter: ,

2 svar to “Kolymbia, Rhodos,dag 8 – och resan hem.”

  1. Tiggertufflan Says:

    Det låter som att ni har haft en bra resa. Sitter just och undrar om vi någonsin kommer att komma iväg på något liknande med alla barnen. Själv är jag egentligen inte förtjust alls i värme/sol och bad, hela familjen är rödlätta och bleka, blir knallröda om någon säger ordet ”sol”, jag är flygrädd och så är det ju A, som i nuläget i alla fall knappast skulle fixa en utlandsresa pga sviterna av sin cancer och tillhörande behandling. Men jag skulle ändå vilja göra en sån här resa både för barnen skull och för oss vuxna. Att bara vara, inte kunna göra något av alla dom där saker man ”borde” bara för att man är hemma och ledig. När jag ser bilderna och läser hur ni har haft det kan jag ändå känna en längtan… Vi får väl se vad framtiden har att erbjuda.

    • Petra Says:

      Usch vad ni har drabbats! Jag har tänkt på dig (och din frånvaro från bloggen) och undrat hur ni haft det! Kul med ett livstecken!

      Tips: Man kan ju åka vår eller höst när solen inte är riktigt lika stekande och det inte är lika hett.

      Jag hoppas verkligen din man är på tillfrisknande och blir sig själv med tiden. Känner så mer er! Kraaaaaam!

Kommentera

