Inredningsdrömmar


Igår åkte vi till Mio och EuropaMöbler för att spana på möbler. Jag drömmer om att byta ut större delen av vårt bohag. Haha! Men jag får väl behärska mig och inse att man får ta lite i taget.

Igår hittade vi en jätteskön fåtölj med fotpall på EuropaMöbler. Vi ska slänga ut den hemska bäddsoffan som var en ”temporär lösning” på övervåningen när vi flyttade in för 5½ år sedan. Nu längtar jag efter en skön läsfåtölj som tar mindre plats och någon låg, vit, bokhylla (gärna med dörrar) för nödvändig förvaring av pärmar, bruksanvisningar m m. Vår höga bokfärgade Billyhyllor vill vi bara slänga ut!

På Mio hittade vi en bord, stolar och en skänk av modellen Sundborn som skulle passa perfekt i vårt kök. Vi behöver dock ta ett något mindre bord än det på bilden här nedan så vi får plats med fem stolar (en på kortsidan), inte sex. Och så vill jag nog gärna ha stoppade stolssitsar för det är mycket skönare (om än lite vanskligt när man har barn). Herregud vad jag längtar efter att slänga ut vårt (numera) alldeles för lilla matbord (som är så förstört av Alex’s hackande med bestick i bordsskivan) och stolarna som jag köpte på Ikea 1991! Och skänken Visdalen (också Ikea) som passade i vårt förra kök, men inte här.

På kvällen satt jag och surfade på Ikeas hemsida och hittade kanske en byrå att ha under trappen och eventuellt en ny TV-bänk. Den sistnämnda kräver i o f s att vi köper ny soffa och soffbord också, men det står högt på min önskelista just nu. Jag är såååå trött på våra röda soffor! Jag är lite sugen på nåt i stil med den nedan, men hellre i beigegrå färg än helgrå. Det grå passar inte så bra mot övrig inredning nämligen.

inspo

Mycket drömmar är det. Vi får se lite vad vi kommer att ha råd med.

Etiketter: ,

2 svar to “Inredningsdrömmar”

  1. Mossfolk Says:

    Det finns ju stoppade stolar där man kan ta av själva överdraget och tvätta. Vi har sådana runt matsalsbordet. Vi har även rätt mycket barn i vänskapskretsen… Bjuder man ett gäng barn på blåbärstårta får man som liksom skylla sig själv, då hjälper det inte att de är tvättbara 😀 Men det ska synas att vi faktiskt bor här och använder möblerna, tänker jag 😉

    • Petra Says:

      Det låter ju smart! Måste undersöka om dessa stolar har sådana (om vi nu får för oss att faktiskt köpa matbordet och stolarna). Det går ju även att köpa lösa dynor som knyts fast, men det är inte lika snyggt eller bekvämt. Men onekligen mer praktiskt! 🙂

Kommentera

