Kalkfärg – äntligen!


I flera år har jag varit sååååå sugen på att köpa Annie Sloan’s chalk paint (kalkfärg) för att måla en gammal piedestal vi har på vinden, en bänk som temporärt står i gästrummet (med mammas gamla dockskåp på), och kanske lite annat smått och gott. Fördelen med kalkfärg är ju att man i princip inte behöver bry sig om något underarbete. Det fäster på det mesta. Ljuvligt för en latmask som mig! 🙂 Och så blir det så snygg yta. Nackdelen är väl priset dårå. I alla fall när man behöver köpa både vax och penslar också.

Men nu är vi ju väldigt snart på väg att bli rika(re) så nu har jag äntligen beställt färg! Jag köpte en liten burk ”Country Grey” som jag tänkt måla längs kanterna på piedestalen, under nästa färg som heter ”Old White”. Sen kan man enkelt sandpappra fram lite av den undre färgen för att få en lite nött känsla.

I morgon åker jag och Alex tåg ner till mamma för ett par dagar. Men sen, när vi kommer hem, DÅ ska jag måla! 🙂

Etiketter: , ,

Kommentera

