Lazy days


Jag mådde inte så himla bra sedan vi kommit hem i onsdags. Vaknade i torsdags med frossa och en matthet utan dess likhet. Tog tempen och hade 37.7, men det kändes som den borde visat 38.7 minst. Så jag sov bort förmiddagen mest. Riddaren började som tur var inte jobba förrän 14.00 så han fick sköta markservicen.

På eftermiddagen mådde jag lite bättre, men vi höll oss hemma Alex och jag. Jag nöjde mig med att vattna trädgården och låta Alex springa i vattenspridaren. Igår mådde jag ännu lite bättre, men sov som en kratta hela natten. Jag drömde en och samma mardröm hela jävla natten. Jag hade drabbats av bröstcancer som hade spridit sig, och först trodde jag att det skulle gå att behandla, men allt eftersom timmarna gick och jag fortsatte drömma (varje gång jag somnade om så fortsatte drömmen) så insåg jag att läkarna egentligen redan gett upp hoppet. Det var en såååå vidrig dröm! Jag sa adjö till folk och hade ångest och detta att jag vaknade och sedan bara drömde vidare samma dröm var sjukt jobbigt.

Ah….well…Fick i alla fall tummen ur igår och dammsög huset, bäddade rent, dammsög sängarna och vände madrassen m m. Och tvättade en massa tvätt. Alltid något! Alex ville bara sitta och titta på Netflix-serier på sin surfplatta och man känner sig snabbt som en usel förälder när man inte tar tag i saken. Det var samma historia idag. Ute smällvarmt och steksol. För varmt för promenader. Och Alex vill inte åka till nån sjö för det är för kallt för att bada har han bestämt (utan att nånsin har provat). Så det slutade med att jag låg i en solstol och han satt inne och kollade på barnprogram. Suck!

Så där kan vi ju inte ha det insåg jag och slet fram poolen ur boden och började fylla den på seneftermiddagen (med Riddarens hjälp). Vi åt tidig middag idag eftersom Riddaren skulle börja jobba 18.00 och efter maten tog Alex och jag ett kvällsdopp i poolen (som fyllts med ljummet vatten till badkrukan).

13754237_10153984942319317_6921453896162690450_n.jpg

Sen har vi spelat en del 31 och nu ikväll lärde jag Alex spela ”Sänk skeppen” också. Det är så mycket sommarlov för mig, det där att ha tid att spela spel tillsammans. Jag vill gärna föra den traditionen vidare. Farmor och jag spelade alltid kort (och ”Fia med knuff”) och jag och en kompis som brukade följa med till vårt sommarställe om somrarna brukade spela Monopol. Mamma och jag spelade Mastermind, Sänk skeppen och Kinaschack.

Jag tänker att om det nu ska vara lika hett i morgon kan barnet i alla fall bada och kanske roa sig i poolen nån timme. På tisdag åker vi ner till mamma igen och på onsdag vidare till High Chaparall, så det kommer ju mer händelserika dagar på sommarlovet. Så några lata dagar då man får göra vad man vill kan knappast skada (?). Gudarna ska veta att jag behöver just den där vilan i att just inte göra någonting, efter denna stressiga vår!

Etiketter: , ,

Kommentera

