Poolhäng


Jag tror inte jag skulle vilja ha en riktig pool på tomten. Åtminstone inte om jag inte var rik nog att skaffa en poolskötare. 😉 Men det är bra lyxigt att kunna fylla en uppblåsbar pool åt Alex sådana här varma dagar. Eftersom han bara vill bada om det är bortåt 32 grader varmt i vattnet hade en vanlig pool troligtvis stått oanvänd av honom ändå. För vem har råd att värma en sådan till dryga 30 grader liksom? 😀

Alex ville helst bara sitta inne och titta på Netflixserier igår. Själv ville jag ligga och lapa sol. Med poolen uppe kunde jag i alla fall locka ut honom för lite bad några gånger. Han är inte riktigt pigg, Alex. Han snorar och hostar lite och det verkar som en förkylning som inte riktigt brutit ut. Sen saknar han nog Lo, sin klasskompis, något enormt.

På eftermiddagen ställde jag mig och bakade en Pinocchiotårta. Vi var ju inte hemma förra måndagen då Riddaren och jag firade 13-årig förlovningsdag. Så varför inte fira lite i efterskott tänkte jag. 🙂 Så Riddaren fick tårta till frukost när han vaknade (han jobbade nätter i helgen).

Efter en vecka på Rhodos, och nu två veckors semester med mestadels fint väder, är jag brunare än jag varit på en herrans massa år. Och trots att jag gick upp mina tappade kilon på Rhodos, har jag nu lyckats gå ner 2 kg igen. Jag har inte ens ansträngt mig något särskilt, förutom att jag håller igen på portionerna och äter mycket mindre smågodis.

_DSC4226

Etiketter: ,

Kommentera

