2016 – ett riktigt skitår


Jag tänker att det måste vara fruktansvärt tråkigt att läsa om hur jag mår dåligt hela tiden. Så jag försöker sålla, låta bli och inte nämna så mycket om det. Men sanningen att säga har 2016 varit ett riktigt skitår hälsomässigt. Jag åkte ju på en bihåleinflammation i början av december 2015 och sedan dess är mina bihålor helt kajko. Det blev bättre när jag drog ut visdomstanden i maj. Bättre, men inte bra. Och nu, sedan några veckor tillbaka, är det riktigt besvärligt igen. Bihålorna värker och är igentäppta och jag kan inte sova på nätterna. Jag får ständiga toppar med för hög temp (inte jättemycket, bara ca 0,5-1,0 grad) och jag är sååååå trött. Jag svettas och fryser om vartannat och det värker i långt inne i höfterna, rumpan, låren (känns som inflammerade muskelfästen ungefär).

GLÄÄÄÄÄÄK! Det är så TRIST!

Min semester bara rinner bort i dåligt mående och snart måste jag lyckas ladda om inför en lång och hektisk höst och jag fattar inte hur det ska gå till?

Sen finns det väl förvisso glädjeämnen också. Det största av dem är min son. Denna fina, kloka, roliga, hetsiga och lite lata kille som plötsligt vuxit så himla mycket mentalt. Tänk att jag får vara hans mamma! Det är helt fantastiskt! 🙂 ❤

En annan sak som underlättar livet enormt är det faktum att min pappa nu gjort det han lovade i april, nämligen att föra över en stor summa pengar till mig som ett slags förtida arv/kompensation för uteblivet föräldraskap genom alla år. Nu kan vi både amortera av rejält på huslånet och ha råd med en del husförbättringar. Ny garageport, en markis över vårt soliga köksfönster, ny inredning i Alex’s rum, en fåtölj med fotpall istället för den urfula bäddsoffan här uppe m m står på inköpslistan. 🙂 Det blir kul (men jobbigt) att förnya lite!

Etiketter: , ,

Kommentera

