Tyyystnad


Igår eftermiddag kom mamma och hennes särbo och hämtade Alex. Han ska stanna i Jönköping hos mamma tills på måndag (det längsta han någonsin varit borta från mig). Så högst märkligt ensamt och tyst huset kändes igår kväll, trots att Riddaren var hemma också. Vi lyckades ge bort fyra Billybokhyllor och två CD-ställ till en jobbarkompis till Riddaren igår (så skönt att få undan dem från vardagsrummet!) och när det var klart åkte vi och köpte El Taco Loco-pizza på Pizza Hut (för Alex gillar inte deras pizza så vi får nästan aldrig äta det när han är hemma). Sen satt vi, som förr i tiden, och åt framför TV:n. Kändes döskumt! 🙂

Vi fick rapport från mamma i form av foton på hur Alex åt sitt livs första kräfta – och gillade det! Jättekul! Jag hatar ju fisk och skaldjur, och har alltid tyckt att det är dötrist att inte kunna äta nåt på kräftskivor. Hoppas Alex kan fortsätta gilla både fisk och nu även skaldjur då!

Alex1.jpg

Först vid 21.30 kom visst skrutten i säng, men ringde då och kvittrade och var inte alls mammalängtig eller ledsen. Såååååå skönt! Då kunde jag äntligen koppla av ordentligt.

Riddaren skulle upp 06.00 så jag fick sitta ensam och övergiven och titta på sista säsongen av American Idol innan jag skulle sova. Sen sov jag nio sköna timmar. Det är i sanning inte ofta!

Och idag har jag njutit av tyyyystnaden här hemma. Jag har målat möbler (och lyckats tippa ut färg på skyddskartongen så jag fick måla fort som en galning för att försöka använda upp den utspillda färgen), tvättat, skrivit ett mail jag velat skriva i evigheter men inte fått ro att göra och nu ska jag ge mig på bokhyllorna. Alla böcker måste flyttas (de står i alfabetsordning) sedan utrensningen och flytten av hyllor. Jag lär ha att göra ett tag…

Jag har i alla fall fått rapport om att Alex och mormor hållit igång idag och gjort en massa saker. Bl a tittat på söta andungar och byggt kanaler vid Vättern. Låter som han har det betydligt roligare där än han hade haft det här hemma med en mamma som bara jobbar. 🙂

Alex2.jpg

Men visst saknar jag honom ofantligt! ❤

Etiketter: ,

Ett svar to “Tyyystnad”

  1. Mossfolk Says:

    Det låter ju alldeles underbart skönt, både för honom och för er (även om han nu skulle få hemlängtan någon kväll). Själv har jag precis kommit på att min kommande tid på bb kommer att vara första gången sedan den blivande storebrodern föddes som jag ska sova utan honom. Känner dock på mig att han kommer att ha det bättre hemma än hos sin mamma de nätterna 😉

Kommentera

