Förstaklassare


Idag var minsann ingen vanlig dag, för idag började sonen första klass! Det är stort det! Även om man har samma klasskompisar och delvis samma lärare som förra året i förskoleklass. Så det var lite magpirrigt här hemma ända tills jag försäkrade att vi föräldrar fick följa med in i klassrummet och stanna en stund. Då gick det bra.

Och så snart vi var på plats i skolan var allt bara roligt och spännande och lite högtidligt (tror jag). Barnen fick gå in ett och ett i klassrummet och leta reda på sin bänk (som det satt en namnlapp på). De hade fått helt nya möbler så det var fräscht inomhus (även om de får hålla till i en barack, p g a att de vägrar bygga ut skolorna i vårt område trots att det ständigt byggs nytt och bara är barnfamiljer som flyttar in).

20160818_082441

Jag tror Alex kommer att tycka att det är roligt med ”riktig” skola och fler lektioner. Efter en halvtimme hade de kommit igång med dagens första uppgift och det var inga som helst problem att jag smet iväg till bussen. Och nu på eftermiddagen hämtade jag en kvittrande glad son som haft det jätteroligt hela dagen! 🙂

Jag tycker verkligen han hamnat i en mysig klass med fina barn!

 

Etiketter:

Kommentera

