Beach 2017


Det är ju det här med dessa bihålor. Förra helgen var det så illa att jag i rena desperationen självmedicinerade med kortisontabletter under fem dagar. Nej, man ska inte självmedicinera. Och ja, det är dumt att ta kortison. Men ibland har nöden ingen lag. Och det hjälper ju – åtminstone ett tag. Så nu har jag haft en rätt dräglig vecka.

Alltså inga ursäkter för att inte ta tag i det här med Beach 2017. 😀 I synnerhet som vi nu bokat 14 dagar på Rhodos i juni 2017. Alltså, vi försökte verkligen hitta en annan ö och ett annat hotell. Vi försökte! Vi har tittat på hur mycket resor som helst, men ska man åka från Norrköping är utbudet lite begränsat och vi kunde verkligen inte hitta nåt som kändes ens i närheten så fint som det hotellet vi var på nu i juni. Så till slut bestämde vi oss för att åka tillbaka. Alex blev jätteglad och räknar kallt med att hans kompisar George och Betty ska jobba kvar. Själv känner jag att det är kraftig pensionärsvarning på detta. 😀 Men! Vi ska i alla fall inte bo i samma rum – inte bara för att det kom in mygg nånstans, utan för att det känns lite onödigt att betala för direktnedgång i poolen när det finns ett så fint poolområde precis runt knuten (vi använde inte vår altan och poolen som hörde till speciellt mycket). Och inte har vi matchande träningsoveraller heller. 😉 Ja, apropå det där med pensionärsvarning. 😉

Men, nu var det egentligen inte det jag skulle skriva om utan om hur duktig jag var idag! Istället för att följa med Riddaren och Alex till jujutsun slängde jag på mig träningskläder och gav mig ut och gick/sprang tills jag hade slut på luft och mådde illa. Och nåja, det gick ju rysligt fort. Jag är så sjukt otränad! Men det är en början tänker jag. Och jag kom definitivt upp i maxpuls! Haha! Sen vacklade jag hem och satte mig på roddmaskinen en stund. Ska nu avsluta med lite hantlar. Sen är jag faktiskt väldigt nöjd med mig själv för idag!

Måtte bihålorna hålla sig i schack nu så jag orkar fortsätta träna! Gudarna ska veta att jag behöver det! Jag vet inte om jag inbillar mig, men sedan jag började äta magnesium för ca en månad sedan tycker jag att jag är piggare och att jag sover bättre om nätterna. Det vore så fantastiskt roligt om den här familjen kunde få en dräglig höst då alla kan få hålla sig skapligt friska och komma igång med träning. Alex har ju gympa två dagar per vecka i skolan och jujutsu två andra dagar så han får träning fyra dagar per vecka. Riddaren ska eventuellt ta upp badminton som träning och jag hoppas kunna börja med promenader och lite springande.

Petra 070804 (1)
Målbild: sommaren 2007. Då hade jag nått en vikt jag trivdes med. Sen blev jag gravid (och ännu tunnare) men efter amningen gick ju allt åt helsefyr kan man ju lugnt påstå. 😉

 

Etiketter: ,

Kommentera

