Lugnet efter stormen


I perioder kämpar vi med detta humör sonen besitter så till den milda grad att vi alla är precis utmattade och vill flytta hemifrån. Men vid det här laget har vi i alla fall lärt oss att efter stormen brukar det komma en period av lugn. Och sedan några veckor tillbaka råder nu en helt fantastisk harmoni i detta hem.

Alex sköter både morgon- och kvällsrutinerna perfekt. Knappt en huvudskakning om nätterna. Han är glad och kärleksfull och verkar trivas med både skolan och jujutsun. Den här veckan har han följt med klasskompisar hem två eftermiddagar och idag följde en kompis med oss hem.

Vi har det så mysigt! Jag älskar att han är så stor nu att man faktiskt kan prata om saker. Allt från hur dagen varit till hur den indianska kulturen var. Vi googlar allt möjligt (mest naturvetenskapliga saker) och vi läser saga på kvällen. Och igår berättade han att de fått skriva ner vad de ville bli när de blev stora. ”Jag ville skriva kemist, men jag kom inte på vad det hette. Så jag skrev vetenskapsman istället” berättade Alex.

Och jag älskar detta barn så sanslöst mycket! Så där så hjärtat värker och man bara vill stoppa tiden så ”här och nu” kan vara för evigt! Mitt fina, kloka, omtänksamma, hetlevrade, envisa och känsliga barn! Jag kunde inte önska mig mer här på jorden!

Ibland undrar jag vad jag gjort för att förtjäna min fina familj? ❤

 

Etiketter:

Kommentera

