Förkylt


Hela åtta dagar hann Alex gå i skolan innan höstens första förkylning slog klorna i honom. Själv har jag känt i luftrören att det är nåt hela veckan. Jag har varit så tungandad och det värker i lungorna. Vi klarade oss något så när i fredags, trots att det blev en lång dag för oss båda (jag kunde inte hämta förrän vid 17.00 p g a ett möte som fint nog lagts på fredagseftermiddagen).

Det var en trött och snorig Alex jag fick med mig hem. Och ännu värre var det i går morse. Det var bara att inse att någon jujutsuträning var han inte i form för. Det fick bli en hemmadag istället då vi hjälptes åt att städa upp på hans rum och jag tog ner kartonger från vinden så vi kunde börja packa ner böcker och leksaker i lådor inför renoveringen.

Alex var jätteduktig och rensade ut en hel påse leksaker och en trave böcker. När vi gjort om på hans rum kommer det att finnas mindre plats för böcker och leksaker, men förhoppningsvis blir det ett funktionellt rum som kan funka även upp i tonåren.

I övrigt blev det mest dataspel och Netflixtittande för en krasslig Alex. Och det må väl vara hänt när man är tvärförkyld. Idag vaknade vi och mådde om möjligt ännu mer tjyvtjockt. Jag har sovit så dåligt, för det kittlar i luftrören och retar nåt grymt hela tiden. Och Alex är riktigt tjocksnorig så jag hoppas det inte blir en ny öroninflammation av det hela.


Innan läggdags igår ställde Alex snällt upp på att vara fotomodell åt mig i ca 30 sekunder. Det gäller att vara snabb som attans, för tålamodsspannet är alltså extremt kort. Haha! Tre kort hann jag bränna av innan han var uttråkad och försvann igen. 😉

Etiketter:

Kommentera

