VAB


Det blev, som jag misstänkte, en vabdag idag. Inte för att det gör mig något. Inte det minsta faktiskt. Snarare tvärtom, med tanke på att jag sov uruselt i natt. Jag hostade inte så mycket, men det irriterade i luftrören hela tiden så jag vaknade och nästan-hostade hela tiden. Sen var det någon som sov väldigt oroligt intill mig och ville ligga jättenära och därmed nästan knuffade ur mig ur sängen (han är stark, den där lilla 24 kiloskillen). 🙂

Så när vi vaknade och Alex fortfarande var hostig, snorig och trött gjorde det mig verkligen inget att få vara hemma och slippa gå ut i regnet. Att kunna dricka varmt te nerbäddad i soffan, tända ett Voluspaljus och titta på ”Guldgrävarna” var bra mycket mysigare än att krasslig hasta till jobbet. 🙂

Så sådan har vår förmiddag varit. Först ”Guldgrävarna”, sen ”Lego Star Wars” på Netflix (som jag eventuellt sov till). Tre Treo till min värkande skalle, och nu, vid lunch mår vi kanske liiite bättre. Vi är bara osams om huruvida man kan hjälpa till att fixa fram lunch eller inte. Men jag kan också vara rätt envis om jag vill. 😉

Etiketter: ,

2 svar to “VAB”

  1. Tiggertufflan Says:

    Känns som att ”alla” är mer eller mindre förkylda nu…precis som det brukar vara när skolan startar. Vi (ungefär hela familjen) ha dock klarat oss utan feber och är ”bara” snoriga/hostiga och har lite ont i halsen. Bara att hoppas att det får bli en friskt period innan vinterns långkörare börjar (för den där ”blir aldrig fri från förkylningen” kommer väl den också så småningom) Krya på er !

    • Petra Says:

      Jo, det är ju som det är med dessa höstförkylningar. Man får vara glad så länge det inte är något värre. Och så här långt har vi klarat oss utan feber och förhoppningsvis kan Alex gå till skolan redan i morgon.

      Hoppas du kan känna att du orkar/vill ta upp bloggandet igen lite mer regelbundet! Jag saknar dina inlägg!!! Kram!

Kommentera

