Renovering


Huset ser, som sagt, ut som ett bombnedslag just nu. Projektet att fixa i ordning Alex’s rum har liksom blivit lite mer omfattande än vi från början tänkt. Vi behöver slänga ut en bokhylla och en garderob som stod kvar när vi köpte huset. Och när damen som bodde här före oss tapetserade om hela huset före försäljningen lät hon hantverkarna göra snabbaste, billigaste lösningen har vi märkt. Varför flytta ut garderoben och tapetsera väggen bakom liksom? Nej, då har de tapetserat runt den istället, så nu är det ett fint hål i tapeten där.

test01

Inte vet jag hur man lämpligast åtgärdar det…? Känns ju halvkul att behöva slita bort all tapet på hela väggen, men jag vet inte om det går att tapetsera och spackla över skarvarna och få det snyggt? Helst vill jag måla väggarna, men man vill ju inte ha skarvar som syns.

Dessutom hade plastgolvet ändrat färg så där möblerna stått är det mycket mörkare. Och det är väl trevligt att få ett nytt golv, men det blir ju lite dyrare och arbetskrävande än vi först tänkt. Nu får det väl bli ett typ Tarkettgolv tänker jag mig.

Frågan är när vi ska få tid att åka och titta på/köpa det och vem som ska tala om för oss vad vi ska ta oss till med väggarna? Måste be om hjälp i en färgaffär känner jag för jag kan verkligen inte sånt här. Det är synd att man inte bara har råd att anlita nån som gör rubbet!

Då är det desto roligare med alla möbler som borde vara i antågande snart! Dem är det ju ”bara” att montera ihop och sätta dit liksom. Desto tristare med två överblivna skänkar som man borde sälja på Blocket. Jag HATAR att sälja saker! Skulle lätt betala provision om nån annan kunde göra jobbet åt mig! 😉

Etiketter: ,

Kommentera

