Hinner inte


Hej bloggen!

Känns inte som jag riktigt hinner med dig. Det är jujutsuträningar, långa jobbdagar och oändliga mängder tvätt och disk och dammtussar som ska tas omhand. Det ska handlas och lagas mat. Det är sommarblommor som ska slängas iväg eller övervintras och höstblommor och tulpanlökar som ska planteras.

Nånstans däremellan ska man köpa inflyttningspresenter och kalaspresenter, hjälpa sonen med läxan och att skriva grattiskort till kalasen. Man borde köpa ny dammsugare för den förra, inte-så-gamla (bara fem år), dödde döden häromdagen. Eller, munstycket och slangen var helt utnötta och föll i bitar. Fattar ni vad flitigt jag måste dammsuga som lyckas nöta ut en Electroluxdammsugare på fem år?!? Haha! 😀

Man borde koka äppelmos innan alla äpplen fallit och förstörts. Men man vet inte när man ska hinna för i morgon åker vi till min pappa redan på morgonen och klockan 15.00 ska Alex på kalas och Riddaren och jag ska försöka hinna titta på golv/färg/tapet om inte de affärerna stänger redan 15.00. Sen ska Alex hämtas 17.00 och då är det dags att åka hem och handla och laga mat och sen är den dagen slut. Typ. Annan dag kanske?

Måste ringa Skandia också och fixa det sista med flytten från Swedbank och extra amortering på huslånet. Det gjorde massor på vår ränta att vi båda har Skandia och tack vare pengarna jag fick av pappa kunde vi uppfylla lite andra krav på sparande och kapital som gjorde att vi sparar massor i ränta! 🙂

Och man borde åka och hämta vår nya läsfåtölj på EuropaMöbler som tydligen kommit – fast de inte hunnit/orkat sms:a mig om det (gick in och frågade idag).

Sen borde man ättika allt ogräs en sista gång och gräva ner sista påsen tulpaner jag inte hann med idag och rensa rabatter (haha, as if) och…..listan är oändlig.

Etiketter:

Kommentera

