The never ending story


Så, det är lite svårt att inte bli lite modfälld när höstens första förkylning drabbar familjen redan i augusti. Då vet man att det kommer att bli en lååång höst och vinter liksom. Jag tror Alex hann gå i skolan 1½ vecka innan han kom hem och var förkyld. Och den förkylningen har inte gått över än. Eller så har nästa förkylning avlöst den första innan den hunnit försvinna. Nu hostar han satan igen och nån jujutsuträning var det inte att tänka på igår. Dessutom har han ont i högerörat (det är på det trumhinnan brukar spricka). Riddaren är hemma från jobbet, dyngförkyld. Han har också varit dålig i flera veckor och bara blivit sämre och sämre.

Själv har jag haft det tungt att andas i flera veckor. Det värker i lungorna och jag har snuggat på en gammal Pulmicort som Alex använt och fått lite lindring. Har mått sämre och sämre och efter tre nätter med dålig sömn vaknade jag idag upp med värk i öron och bihålor. Hela huvudet känns som det skulle vara packat med bomull och huvudvärken är kompakt. Luftrören känns helt igentäppta och jag har en obehaglig känsla av att jag inte får syre nog. Men bortsett från lite hosta märks det ingenting utåt. Ingen snuva eller så. Känns jättebra med tanke på att jag nästa söndag ska åka till Jönköping för två långa dagar med utbildning. Kommer hem tisdag kväll och på onsdag i svinottan drar jag till Sollentuna för tre timmars utbildning. Jag har inte ork att vara förkyld då! 😦

I morgon har vi en tid med barnläkaren inbokad på eftermiddagen. Då ska jag passa på och be henne titta i Alex’s öra. Är det en inflammation vore det ju jättekäckt om han kunde få penicillin innan trumhinnan hinner spricka.

Och vad har då en måne med saken att göra? Ingenting, förutom att jag fotade den igår. Inget stativ, utan jag balanserade på en pall och hängde ut genom takfönstret i badrummet och tog stöd mot karmen. Så det är lite rörelseoskärpa, men det blev ändå halvhyfsat tyckte jag.

Etiketter: , , ,

Kommentera

