Den bäste!


Så…jag är inte mycket för att läsa svenska författare. Jag har nog läst alla Marianne Fredrikssons böcker och jag älskar Barbara Voors böcker. Men annars läser jag sällan svenska författare. Jag har inte alls fattat grejen med alla dessa svenska deckarförfattare t ex.

Men sen har vi ju Fredrik Backman. Jag avgudar Fredrik Backman! Det är han och Stephen King liksom! Ja, inte för att de alls skriver likadant. Tvärtom. Men de har samma sätt att göra karaktärerna fullständigt levande och verkliga för mig. Och jag älskar hans språk! Han kan skriva om precis vad som helst och jag läser ändå med nöje, bara på grund av hans helt unika språk.

Har du läst ”En man som heter Ove”? Tyckte du om den? Då borde du läsa den här novellen som han publicerat på sin blogg! Den är också underbar! U N D E R B A R I tell you!

Den heter Och varje morgon blir vägen hem längre och längre. Så fin! ❤

Etiketter: ,

Kommentera

