Pust!


Nu är äntligen tre intensiva dagar över! I söndags strax efter lunch åkte jag ner till Jönköping. Jag hade en utbildning i coachande samtal måndag och tisdag och bodde hos mamma. Långa dagar och halvknackig sömn. Kom hem vid 19.00 igår och hann bara äta, packa upp och slänga mig i bingen, för idag skulle jag upp 04.00 (fast jag vaknade förstås 03.00 och kunde inte somna om) för att ta mig till Sollentuna.

Snälla sväronen kom för tredje dagen i rad hit strax efter 05.00 för att ta Alex till skolan 08.20. Riddaren började nämligen jobba 06.00 och jag var som sagt bortrest. Och idag åkte jag med Riddaren in till stationen (det spöregnade ju och att komma alldeles för tidigt till stationen torrskodd kändes som ett bättre alternativ än att åka buss och promenera i regnet och komma fram blöt). Var där vid 05.30. Tåget skulle gå 06.22, men var förstås försenat med 40-45 minuter.

Jag och mina fyra kollegor tog oss i alla fall till Sollentuna utan att bli allt för försenade (en kvart sena hastade vi in). Sen har vi förkovrat oss i EU och konventioner fram till lunch, käkat halvmedioker pasta utanför Centralstationen (fattar inte varför ingen ville följa med till Vapiano) och sedan åkt tåg hem igen (som naturligtvis också var försenat ca 25 minuter).

Så himla skönt att vara hemma nu! Jag tänker inte jobba fulla dagar torsdag-fredag utan ta ut lite av all flex jag samlade ihop de här tre dagarna. 🙂

 

Etiketter: , ,

Kommentera

