Skrattretande


Okej. Förutsättningarna var ju inte de bästa. Ni kanske minns jättekonflikten innan skolfotograferingen? Jag minns den i alla fall med fasa.

Men så fort Alex kom in i rummet där de skulle fotas blev han ju lugn och glad och först klarades gruppfotograferingen av. Sen körde de ”löpande band-principen” med ungarna för de individuella korten. Häromdagen fick jag länken till Kungsfotos sida med fotografierna. Det var tur att inte Alex var hemma när jag klickade upp sidan för jag brast ut i okontrollerat gapskratt när jag fick se bilderna!

Hur i hela helvetet lyckades fotografen få min fotovana son att se så komplett galen ut på bilderna?!? Snacka om att inte ha minsta känsla för hur man får en modell att le naturligt. Han är ju som sagt van vid att ta instruktioner från mig, och även om leendet ibland kan se lite påklistrat ut brukar han vara hyfsat enkel att fota.

Men kolla här vad de skickat hem till oss:

30133245412_6d0b979d-89e0-48d3-a5b1-2d5253d07355

Jag dör så rolig bild! Crazy eyes och tröjan hängande framåt så den ser två nummer för stor ut! Vilket mästerverk! Och detta tycker de att vi ska betala några hundra för och ge till släkten? Eller? 😀 I don’t think so…

Etiketter: ,

3 svar to “Skrattretande”

  1. Tiggertufflan Says:

    En rolig bild men, precis som du skriver, kanske inget man vill betala för och ge bort. Tycker tyvärr att de där skolfotonen ofta är ganska dåliga. Har en son som på flertalet bilder har sett drogad ut. Nu är han nog inte så lätt att ta foto på då han spänner sig och gör konstiga miner (omedvetet) när han vet att han blir fotad men det går om man bara får honom att titta ”lång bort” och tänka på något annat… Inge lätt jobb och , var jag har hört, kanske inte så mångas drömjobb heller, i alla fall inte om man är fotograf.

    • Petra Says:

      Haha, nej, att vara skolfotograf är väl inte precis något man drömmer om när man vill kunna leva på sitt fotograferande. 😉

      Men ändå… Lite bättre resultat borde man kunna vänta sig tycker jag.

      • Tiggertufflan Says:

        Måste bara tillägga jag idag fick se barnens skolfoton och av fyra barn såg tre helt underliga/galna ut. Så här köps inga skolfoton i år heller. Det får räcka med skolkatalogen och den köps enbart för att det kan vara kul som ett minne och för mig så att jag kan känna igen barnens klasskamrater vilket jag inte alltid gör. Fast på en av sönernas klassfotobild så ser i det närmast alla också helt galna ut, nästan så att jag undrar om fotografen bad barnen göra konstiga miner. Jag undrar ju hur de andra fotonen såg ut om det där var det bästa…

Kommentera

