Renoveringstankar


Jaha. Nu har det visst varit bloggtystnad i fem dagar. Det beror på att dagarna bara rusar förbi i hektiskt tempo. Riddaren har gjort ett jättejobb med underarbetet i Alex’s rum och så har han börjat måla lite. Jag har försökt sköta marktjänsten och har jobbat långa dagar för att hinna med både att handleda och producera egna ärenden.

Igår hämtade Riddaren mig efter jobbet och så åkte vi till Mio och hämtade en skänk jag beställt till vardagsrummet. Så nu saknas bara en matta så är allt inköpt till det rummet (tror jag). Vi köpte även lösa dynor till köksstolarna (såna man knyter dit och som är tvättbara). De får helt enkelt duga något år till, tills Alex kommit ur ”spilla-fasen”. Då kan vi montera dit de snygga stoppade stolssitsarna istället. 😉 Vi hittade även en jättecool svart döskalle med silvermönster som Alex skulle älska. Den var lite dyr, men det får bli en julklapp eller födelsedagspresent. Den kommer att passa perfekt i hans svart/vit/gråa rum!

Fredagskvällen ägnades åt att bygga skänk. Mios monteringsanvisningar är verkligen usla så man får chansa och måtta och gissa sig till hur det ska vara när inte ritningen stämmer. 😦 Tur Riddaren är en fena på sånt där så han fick ihop allt. Jätteskönt att få förvaringsutrymme åt alla filmer och lita annat smått och gott som nu bara stått staplat längs väggarna. 🙂 Nu måste vi bara flytta tavlan över soffan och få upp något över skänken också.

Igår slet vi i trädgården. Jag beskar ormhasseln och magnolian (jag vet att det inte är JAS-månader längre, men det fick gå ändå), Riddaren beskar äppelträdet och plockade ner studsmattan för säsongen, jag planterade ljung och tog bort döda växter, Alex plockade fallfrukt och hjälpte mig att köra skottkärran med ris till föreningens container som står uppställd över helgen. Jag packade undan dynorna på altanen och rensade bort krukor med vissnande grönsaker. Vi var riktigt duktiga! Återstår bara att klippa gräset en sista gång så är väl trädgården redo för vintern tänker jag.

Idag står en resa till Ikea i Linköping (VARFÖR kan inte Ikea finnas i Norrköping???) på schemat. Vi ska köpa golv och matchande lister (tror jag) till Alex’s rum. Och lite ramar, en bäddmadrass och lite annat smått och gott. Sen hoppas jag att Riddaren hinner måla lite till. Det vore ju toppen om åtminstone målningen kan bli klar under veckan som kommer! Man längtar något så kopiöst efter att rummet ska bli klart nu så man kan börja bygga ihop sängen och flytta in alla möbler!

Etiketter: ,

Kommentera

