Två till priset av en?


Man kunde ju tro att det skulle räcka att förvärva en ny pappa det här året…? Men tidigare ikväll började jag undra om jag inte fått två (?).

Följande konversation utspelade sig:

”Petra, kan du komma hit lite?!” (ropar Riddaren från Alex’s rum)

Jag hinner inte svara, eller ens resa mig ur soffan där jag satt, innan sonen med vuxet mästrande tonfall ropar: ”Hör du inte att pappa ropar på dig?!” (underförstått ”Vad olydig du är som inte kommer ilande i samma sekund”).

Så där har jag det var och varannan dag. Det är inte lätt när ens sjuårige son plötsligt axlar föräldrarollen alltså! 😉

 

Etiketter:

Kommentera

