Förkylt


Riddaren och Alex har varit förkylda av och till (mest till) sedan skolan började. Jag har klarat mig – ända fram tills nu. Hujedamig så risigt jag mått sen i söndags! Så där så jag inte fått just nåt vettigt gjort på jobbet och suttit och bävat för att ta mig hem på eftermiddagen. Sådana dagar är det bra att ha ett jobb där man kan styra sin arbetstid själv. Just nu har vi dessutom hamnat i en märklig stiltje med brist på ärenden, så man har utan allt för dåligt samvete kunnat sjunka ner inne hos en kollega, och pusta över sin himla förkylning, och snacka lite skit en stund. 🙂

Alex hostar vidare och är täppt och trött och hans förkylning verkar inte ha några större planer på att ge med sig anytime soon. 😦 Riddaren har vabbat måndag – tisdag och i morgon är det min tur. Sen kan vi jobba omlott på torsdag om jag flexar lite. Så jag har med mig jobbdatorn hem och jobbar hemifrån då. På fredag är jag ledig! Eller, ledig från jobbet i alla fall. Måste fortsätta röja i kaoset här hemma och städa huset för på lördag får vi besök av min pappa. Vore ju kul om vi kan ha lite fint då när han ska få se alla nya möbler vi köpt för pengarna jag fick av honom. Och Alex’s rum som ju han faktiskt bekostat renoveringen av.

När jag kom hem från jobbet idag hade Riddaren fixat upp en hylla för TV:n på Alex’s rum och byggt den sista lådan till byrån. Och nu under eftermiddagen har han satt dit listen vid dörren och burit upp läsfåtöljen som ska stå här uppe i vårt dator-/allrum. Det börjar likna något.

_DSC4824.jpg

Etiketter: , ,

Kommentera

