Smart


Det är väldigt smart (tror jag) att bjuda in någon man inte känner jätteväl på middag strax efter att man börjar bli klar med en renovering. Då får man liksom en välbehövlig spark i rumpan att ta tag i allt det där tråkiga som att rensa undan verktyg och överblivna beslag/skruvar, hänga upp/flytta tavlor och städa.

Vi har bjudit hit min pappa på middag i morgon och det innebär att jag nu i två dagar städat och plockat och vi har åkt till återvinningen med massor av skräp. Nu börjar det nästan likna nåt – även om vi fortfarande inte har flyttat tavlorna i vardagsrummet eller hängt upp farmors klocka. Det får bli under nästa vecka.

Idag har vi i alla fall fått upp två tavlor på väggen där det tidigare stod Billybokhyllor. Jag har rensat ovansidan på skåpen, som varit helt belamrade med verktyg m m. Nu återstår att skaffa ett litet bord att ställa bredvid fåtöljen och byta ut den stora tavlan över skåpen mot något mindre och nättare.

Tänkte jag kunde bjuda på några före- och efterbilder. Först några kort från 2011 när vi var ganska nyinflyttade:

Och så här ser då samma rum ut idag:

Visst finns det fortfarande en massa man skulle vilja förändra (inte minst måla trappan vit!!!), men det blev ändå mycket bättre så här. Visst skulle man önska att vi kunde ha bärbara datorer och slippa uppta halva rummet med datorutrustning, men nu är det som det är. Jag måste ha en optimalt utformad ergonomisk arbetsplats och dessutom ryms inte mina bilder på en bärbar dator. Riddaren har också behov av en stationär och Alex har fått överta sin från oss allt eftersom delar bytts ut. Men en ny matta som passar bättre in får nog stå på to-do-listan framöver. Vi måste ju ändå hitta en ny vardagsrumsmatta så då kan vi leta efter en matta hit upp också. 🙂

Etiketter: ,

Kommentera

