Att bli oändligt trött


Okej. Så jag bad Johanna på Black Balloon fota den där lampskärmen jag så gärna ville ha till min lampfot. Och det gjorde hon så snällt. Men bilderna var inte jättebra och det var svårt att se var någonstans i lampan som själva fästet satt (upptill eller nertill). Så jag skrev och frågade. Hon svarade ”Det stämmer fästet är i överkant, det var lite svårt att visa på bilderna.” I ett tidigare mail skrev hon ”Storlek XL är en taklampa med fäste i överkant för att hänga.” Jag vet inte, men om någon skriver att fästet sitter i överkant av en lampa så tolkar jag det som att stället där man fäster skärmen i lampan är i ovandelen av lampan, inte i underdelen….

Idag kom lampskärmen och då får jag se att fästet är i underkant av lampan. Ridå liksom! Visst, metallpinnarna är ju fästa i ovankant och går sen ner till själva fästet som är nästan i nederkant av lampskärmen. Här har vi ju uppenbart haft en seriös kommunikationsbrist vad gäller vad vi menar med ordet ”fäste”. Det kanske är jag som borde varit ännu tydligare…

Det finns inte en chans att man kan fästa lampskärmen på foten så som den ser ut nu. Antingen måste man svetsa om hela lampan (och hur gör man det utan att skada silkestyget?) eller så måste man bygga om lampan. Det skulle möjligen gå att demontera lampan och vända de idag neråtriktade lampsocklarna uppåt, men frågan är om man måste dra om elen så och om det ens funkar….?

Jag. Är. Så. Besviken.

test02

test03

Etiketter: ,

Kommentera

