Livet är fullt av förtretligheter


Är det inte så man säger?

Idag fick vi veta hur det blir med flytten på jobbet. Man har dragit igång ett nytt ”hela havet stormar-projekt” på jobbet och folk ska flyttas runt – igen. Jag hann ha mitt rum i lite drygt ett år innan det nu är dags för en ny flytt.

Vårt team ska nu delas upp på två våningsplan (plan 0 och plan 2). Plan 0 är intensivt hatat. Där låg tidigare vår kundmottagning och rummet är ett enda stort kontorslandskap med massor av fönsterväggar (= kallt på vintern). Mitt team drog väl vinstlotten på så sätt att vi nu kommer att få flytta till plan 2. Problemet är att där finns 4 singelrum, ett rum för två personer och två platser i ett utrymme i korridoren (typ) som är helt värdelöst. Två personer har läkarintyg på att de behöver eget rum… Nu tycker vår chef att vi själva ska bestämma vem som ska sitta var.

Haha! <– Bitter skratt Vi ska alltså bilda ett nytt team och vår första gemensamma aktivitet blir att starta Tredje Världskriget när vi ska kriga om rummen! Så……eh…..genomtänkt!

Alltså. Jag. Blir. Så. Trött.

I morgon 10.30 ska vi alltså ha möte om detta. Jag antar att jag ska ringa vårdcentralen på fredag och be om en tid för att få ett intyg om att även jag behöver eget rum? Jag, som är norra Europas frusnaste människa, fixar inte att sitta och frysa i samma rum som andra (som alltid vill ha så jävla svalt). Jag spänner axlarna och får skitont. Och det funkar inte att klä på sig hur många lager som helst. Det blir otympligt och man får ont av det. Sen ska vi bara inte tala om hur svårt jag har för att koncentrera mig när det finns störande ljud runtomkring… Inte kan jag flytta runt till för dagen lediga rum heller lika lätt som andra. Jag har ju både Rollermouse, underarmsstöd, specialtangentbord, specialmus och behov av rätt inställd datorskärm och stol för att inte få ont.

Blääää!

Etiketter:

Kommentera

