Turen ler mot mig


Idag skulle vi då alltså bestämma hur vi skulle fördela arbetsplatserna. Alla utom jag tyckte att vi skulle lotta ut platserna. Jag hävdade att jag tyckte att det var vår chefs sak att bestämma vilka som har störst behov av eget rum. Vår chef hade sagt att om vi inte kom överens skulle hon bestämma. Det debatterades ett tag om det innebar att det faktum att jag var av avvikande mening innebar att vi inte kunde lotta. Men till slut tyckte alla de andra att vi skulle lotta ändå, och om jag sen var missnöjd så skulle jag framföra det till vår chef, som då fick avgöra om lottningen skulle gälla eller inte. Troligt att hon skulle säga något annat än att lottningen skulle gälla! Eh…

Jag vägrade, med en dåres envishet (jag vågar inte tänka på hur impopulär jag blev), att ta en lott utan sa att de väl i så fall helt enkelt fick dra lotter tills en blev kvar. Två personer hade läkarintyg på att de behöver eget rum. Det innebar att det fanns tre egna rum kvar, ett rum där två ska sitta och två platser i ett ”kontorlandskap” som egentligen mest är en utvidgning av korridoren (ett gräsligt ställe att sitta på).

När alla hade dragit varsin lott fanns det ingen lott kvar. Det visade sig att kollegan A råkat ta två lotter. Hon försökte få mig att ta en av lotterna, men jag vägrade av principskäl. Vid det laget stod det klart att den ena lotten var ett eget rum och den andra en av de hatade platserna i korridoren. Till slut tog hon en lott – och drog nitlotten.

Alltså fick jag ett av de egna rummen! Lyckan i det liksom! Inte för att man lär få ha kvar det i all evighet, men förhoppningsvis ett tag i alla fall. 🙂 Sån lättnad! Jag som aldrig brukar vinna nåt i lottdragning eller på skraplotter och liknande!

 

Etiketter:

Ett svar to “Turen ler mot mig”

  1. Annika K Says:

    Wooohooo!!
    Härligt 🙂

Kommentera

