Ännu bättre


I eftermiddags svängde vi förbi Clas Ohlson där vi införskaffade en bultsax värdig en cykeltjuv. Typ. 🙂 Och lite annat smått och gott. ja, som LED-lampor, presentsnören, ett billigt timerljus till utomhuslyktan, batterier och sånt. Eventuellt kan det ha följt med lite julpynt också. Kanske. 😉

Vi köpte present till söndagens barnkalas och sen kanske det följde med några av Lindahls lussekatter hem också.

Och efter fikat (som kändes alldeles fantastiskt jullikt med lussekatt och pepparkaka skred Riddaren till verket med att klippa sönder min dyra Tine K-lampskärm med bultsaxen. Jo, med min tillåtelse förstås. X antal svordomar och nån timme senare är lampskärmen sänkt med ytterligare en decimeter eller så. Nu går det verkligen inte att få den att sitta lägre. Den må vara instabil som bara den, men å andra sidan behöver ju ingen vara där och pilla på den tänker jag. Men nu ser den faktiskt ut att sitta där den borde!

test05

test06

Det blev väl inte så illa? Sen är det ju förstås en smaksak om man gillar den här typen av gammaldags lampa förstås. Men jag blir lycklig av att se den! För mig är den förknippad med jul hos mormor.

Etiketter: , ,

3 svar to “Ännu bättre”

  1. Tiggertufflan Says:

    Den blev superfin ! Det är en SÅN lampa jag har tänkt mig till vårat TV-rum. Tyvärr har jag ännu inte lyckats hitta någon som passar både i utseende och pris. Det är alltid någon liten detalj som inte känns bra. Sen har jag väl inte letat så aktivt kanske. Har inte kommenterat på länge men ni har fått det så fint, både Alex rum och de nya möblerna ! ( Har inte kommenterat din blogg på evigheter men här rullar livet på alldeles för snabbt, maken har opererats för komplikationer han har fått till följd av det han gått igenom tidigare och är inte toppenpigg, barnen har 1000 aktiviteter de ska på känns det som, tvättberget växer och kylskåpet känns aldrig fullt hur mycket och ofta jag handlar och nästan allt det där är för tillfället min lott i livet att sköta. Men jag kikar ofta in på din blogg, tänker att jag ska kommentera men lyckas inte formulera mig i skrift även om tankarna på vad jag vill säga finns där och jag tänker att det nog kommer en tid då allt lugnar ner sig och då kanske förmågan att skriva återkommer )

    • Petra Says:

      Vad roligt att höra ifrån dig! Jag saknar ditt bloggande, men förstår så väl att du har alldeles fullt upp ändå med vardagspusslet!

      Hoppas att din man får pigga på sig och på sikt orkar mer! Livet är så orättvist ibland. 😦

      Kul att du gillar lampan! Den är ju egentligen väldigt omodern, men jag älskar den där spiralvridna foten! Hela vardagsrummet har blivit så oändligt mycket mer trivsamt nu. Plötsligt trivs jag där inne, från att tidigare nästan aldrig ha använt det. 🙂

      Ta hand om dig och din familj så hoppas jag att blogglusten så småningom infinner sig igen! Kram!

  2. Annika K Says:

    Det blev kanonbra 🙂
    Mysigt med gamla saker från personer man minns o saknar

Kommentera

