Höjden av idioti


Okej. Så jag tog mig faktiskt i kragen i morse och ringde vårdcentralen. Självklart kunde jag inte få boka en tid hos en läkare utan självklart var jag tvungen att åka dit för att hoppas på att det fanns tider kvar på drop in-mottagningen. Riddaren var som vanligt ridderlig och skjutsade mig dit när han lämnat Alex på skolan. Och konstigt nog fanns det tider kvar. Och ännu mer konstigt nog var det inte ens speciellt lång kö. Jag fick träffa en riktigt trevlig sköterska som tyckte att en läkare borde titta på foten.

Jag fick gå en trappa ner och vänta ett inte allt för långt tag (15-20 minuter kanske?). Sen kom en jättetrevlig äldre kvinnlig läkare och hämtade mig. Och kors i taket! Hon lyssnade på mig och tog det jag sa på allvar! Jag är i chock! 😉 En läkare som förstår, och talar begriplig, svenska och som faktiskt lyssnar på sin patient!

Hon undersökte foten och trodde att jag har en inflammation i senskidorna på ovansidan. Det är svullet där. Men för säkerhets skull skrev hon en remiss till röntgen för att utesluta en fraktur. Om det fanns någon sådan skulle jag slussas direkt vidare till ortopedakuten för gipsning sa hon. Sen skrev hon en remiss till Öron-, Näsa-, Halskliniken för mina bihålebesvär. Jag fick antihistamin utskrivet för att eventuellt få lite hjälp mot bihålesvullnaden och sen ordination av Voltarenkräm 4 ggr/dag på foten om det nu inte fanns nån fraktur.

Så sen åkte vi till sjukhuset och konstigt nog var det knappt någon kö där heller utan jag fick komma in rätt omgående. När foten var röntgad fick jag veta att svaret skulle skickas till vårdcentralen om 7-10 dagar (!). Vad hände med besked direkt?

Så när jag kom hem jagade jag vårdcentralen med alla medel jag kunde komma på (har ju lite vägar in genom jobbet), men det var lönlöst. De är verkligen inte lätta att nå! Till slut ringde de upp mig på eftermiddagen och sköterskan som ringde lovade att kolla med läkaren och återkomma till mig. Det gjorde hon efter en halvtimme och då berättade hon att läkaren sagt att de alltid tittar på röntgenbilderna direkt, och om de hittar något slussas man vidare. Om de inte hittar något fel ger de inget besked till patienten!

Jag har väl aldrig i mitt liv hört något så idiotiskt!!!! Det låter som ett skämt! 😦

I alla fall. Det är väl inget större fel på fotusslingen då. Mer än att den gör satans ont. Bara att poppa värktabletter, smörja Voltaren och se glad ut med andra ord. 😀

Etiketter:

Kommentera

