Julbord


Igår bjöd jobbet på julbord. Jobbar man på en statlig myndighet (i alla fall vår) får man stå för all dryck själv och julbordet bokas på billigaste lågbudgetstället. Men vi är inte bortskämda direkt, så vi är glada över att slippa betala maten själva. 😉

Jag gick ju till frissan innan. Vet inte om det blev så lysande precis. Hon sprayade lockarna så hårt att de var som ”korvar” hela kvällen och luggen blev för platt i fukten ute. 🙂 Men, men… At least I tried.

Jag mötte upp tre av mina kollegor på Bishop’s Arm vid 16.00 och så tog vi en drink (en Guinness för min del) där innan vi drog oss mot julbordslokalen.

Där var det uppdukat långbord och redan från start var musiken liiite för hög och mingelytorna nästan obefintliga. Så det blev liksom att där man satte sig, där förblev man, mer eller mindre.

Själva julbordet var verkligen fattigt. I synnerhet för mig som inte äter fisk och sparsamt med kött. Detta var vad jag kunde knåpa ihop på min tallrik:

_DSC5114.jpg

Som tur var så var sällskapet roligare än maten. 😉 Jag satt med bästa Bosse (så klart), vår nya solstråle Anna, en förfriskad men lika solskensglad Sofia, roliga Kent och vår originella (men roliga) beslutsfattare Micke, så jag kunde inte önskat bättre sällskap. 🙂

I dessertväg erbjöds ostkaka. Punkt. Fattigt! Men då får man väl skaffa sig en riktigt dessertig drink tänkte jag.

_DSC5125.jpg
En Rosa Panter.

test02
Herregud! Jag bad Kent ta ett kort på Anna och mig! Svim! Glad hamster med striplugg bredvid ett 28-årigt bombnedslag. Så……nedslående! 😀

Jag vet inte riktigt hur de som var festarrangörer i år tänkte. De hade ordnat nån slags onlinetjänst där man kunde gå in via mobilen och svara på frågor och så kom svaren upp på en vit overheadduk på scenen. Typ: ”Vad har du för förväntningar på kvällen? Vad väntar ni er för show”. Det var då man insåg vad många unga som anställts. Haha! För svaren var väldigt omogna. Man förväntade sig hångel, sex o s v och ville ha nakenshow, Betty Boop och grädden (?), ballongdans m m. Och jag kände eventuellt att ”I’m too old for this shit”.

Det dök upp nån slags stå-uppare jag aldrig hört talas om och som inte var särskilt lysande. Lite för plump och förutsägbar. Men festkassan tillät väl inte några större stjärnor. Vi jobbar ju statligt, remember? 😉

_dsc5130
Lite svettflåsig stå-uppare.

_DSC5131.jpg
Somliga kollegor ville inte fastna på bild. 🙂

Efter underhållningen blev ljudvolymen på musiken närmast plågsam och det fanns ingenstans att ta vägen om man faktiskt ville kommunicera med sina kollegor. Tant är ju lite lomhörd redan från början så jag hade ingen chans att höra vad nån sa. Så när både Bosse och Kent drog hemåt gjorde även jag det.

Det var ändå lite skönt att vara hemma tidigt (22.30). I synnerhet som jag skulle upp tidigt idag.

Etiketter:

Kommentera

