Fin dag


Barnets morfar har ju erbjudit sig att vara barnvakt om vi behöver. Himla snällt, med tanke på att han bor i Mjölby, en timmes bilresa bort. I lördags tjorvade det ihop sig rejält med träning 12.00-13.00 och sen kalas 14.00-16.00. Nånstans däremellan behövde Alex dessutom få i sig lite lunch. Och maken jobbade, vilket innebar att vi var hänvisade till att åka buss till träningen, Alex och jag. Den ekvationen gick bara inte ihop så jag ringde faktiskt min pappa och frågade om han möjligen skulle vilja komma hit och skjutsa oss. Jo då, det gjorde han så gärna.

Så vid 11.00 var han här och sen skjutsade han in oss till träningen och medan Alex var på sin jujutsu gick vi och tog en fika på Fräcka Fröken och satt och pratade. Sen åkte vi hem och jag snodde snabbt fram tacos som jag förberett på förmiddagen. Vi fick verkligen slänga i oss maten, men det funkade i alla fall.

Sen körde vi bort Alex till maskeradkalaset och åkte tillbaka hem igen. Vi fick två timmars ostörd prattid i soffan och det var verkligen sååååå bra! På så många sätt. Det känns som han kommit in i våra liv på riktigt nu och han är så himla lätt att umgås med. Vi kan varva minnen med allvarliga saker och småprata om ungefär allt. Jag är inte jättelätt att komma in på livet och jag är inte den som älskar alla människor. Men jag tror baske mig det märks att vi är släkt. Eller ja, nåt är det i alla fall som gör att det funkar förvånansvärt lätt. 🙂

Vid fyra hämtade vi Alex och sen bjöd jag på fika och sen vips var klockan nästan halv sex och det var dags för honom att åka hem och oss att börja tänka på middag m m.

Jo….en bra dag det där! Tyckte vi nog alla tre. 🙂

test01

Etiketter: , , , ,

Ett svar to “Fin dag”

  1. Annika K Says:

    Mysigt ❤️

Kommentera

