Flytt


Idag var det dags att flytta på jobbet igen. Jag räknade ut idag att det är min fjärde flytt på tre år. Det är en himla procedur varje gång med folk som ska in och ut ur samma rum. Och varje gång dammar jag av alla ytor och försöker göra snyggt efter mig – bara för att flytta in i ett dammigt och ostädat rum. Suck…

Den här gången hamnade jag dessutom i ett rum som luktar intensivt av….Wunderbaumgran?!? Jag fattar inte vad tanten som suttit där innan pysslat med? Både jag och min kollega Anna höll på att storkna och jag fick öppna fönstret och vädra hela tiden. 😦 I morgon måste jag kolla bakom bokhyllan om människan gömt (glömt?) en doftgran där! 😉 Eller så tillhör hon de där människorna utan doftsinne och har suttit där inne och sprayat på sig tonvis med billig parfym? Hur som helst inget kul alls för min redan hopplöst täppta näsa.

Så…nu har de lyckats med konststycket att splittra mig och mina kollegor så vi sitter på två olika våningsplan i huset. Verkligen lysande för sammanhållningen…

Men, men, som en av de få i teamet som faktiskt fick ett eget rum ska man väl inte klaga antar jag.

Etiketter:

Kommentera

