Terminsavslutning


Idag fick vi vara med på terminens sista jiu-jitsuträning. Jättekul att få se hur Alex utvecklats sedan vi var med på ”prova-på-träningen” i augusti! Han är fortfarande inte helt återställd från förkylningen, men han kämpade på ändå (även om man märkte att det tog emot). Kul att se!


Först uppvärmning.

När de värmt upp fick de ägna nästan hela lektionen åt brottning och åt att träna olika positioner och sätt att hålla fast och komma loss.

Deras tränare, Rikard, är så himla bra! Vi hade köpt en biocheck som Alex fick ge som julklapp/tack för terminen. Den som kan få vår son, som ”hatar sport” att tycka att det är roligt att träna är värd all uppskattning liksom! 🙂

Nu är det jullov till den 10 januari och det är rätt skönt känner jag. Nu ska vi fokusera på att bli friska(re).

Jag är på väg att bli tvärförkyld. Luftrören är en katastrof, trots att jag snuggar på Alex’s kortisonspray, och jag hostar och hostar. Jätteskönt när man har molvärkande njurar…. Inte. Och så uretrit (eller om det är njurstensgrus som river) på det. Och den onda foten. Och den vanliga huvudvärken. Och… Har jag sagt att jag är ett måndagsexemplar, eller? Suck…

 

Etiketter:

Ett svar to “Terminsavslutning”

  1. Annika K Says:

    😦

Kommentera

