God jul!


Här sitter jag, fortfarande tokförkyld, och funderar på hur man ska orka ta sig igenom julafton. Nu har denna monsterförkylning även satt sig på mitt ena öga (ögoninflammation) så det är helt varkletigt och rött. Alltså, julafton utan smink! Vilken fasa! Men jag tror verkligen inte det går att sätta mascara på detta stackars öga! Japp, jag är ytligheten själv. 😉

Alex fick ett legobygge nu på morgonen ”så han skulle ha något roligt att roa sig med på förmiddagen”. HAHA! Bra idé! Det var tydligen alldeles för svårt och nu sitter han på golvet och nästan gråter och är vansinnig av frustration. Härlig julmyskänsla här alltså! 😀

Men bortsett från det så är nu alla klappar inslagna, rim är skrivna, paketen lagda i kassar för vidare transport till sväronen och ingen är kräksjuk eller febrig. Man får vara glad för det lilla. Och jag har redan fått en julklapp! Ett par nya Shepherdtofflor! Så nu slipper jag ha mina gamla trasiga på julafton (sväronen har iskalla golv)! 🙂

Så god jul till er som läser!

god-jul-2016
Julkort 2016.

_dsc5319
Och årets gran, som Alex valde ut. Gigantisk! Men den får ju plats. 🙂 Dock blev det lite glest med kulor. Jag har faktiskt försökt hitta nya röda kulor i år men antingen fanns det bara billiga skräpkulor, eller så kostade de 99 kr st (flämt!). Hoppas på mellandagsrean i Jönköping kanske.

Etiketter: ,

Kommentera

