Så sorgligt


Vaknar upp till nyheten att ännu en stor sångare gått ur tiden. Den här gången är det min favorit – George Michael. Herregud vad jag lyssnade mycket på Wham! när jag var tonåring! Sen blev han soloartist och jag fortsatte köpa skivorna.

Det var mycket jag inte tyckte om med denna man. Drogerna, framför allt drogerna! Hur han körde onykter och togs av polisen. Hur han blottade sig på den offentliga toaletten i USA och alla skumma besök hos manliga prostituerade i parken i London. Han verkar ha varit en väldigt ångestriden och inte så särdeles lycklig människa.

Men rösten! Denna helt otroliga röst! jag kan inte låta bli att undra hur långt han kunnat gå om han inte haft oturen att födas som homosexuell i en tid då det var tabu och om han kunnat hålla sig ifrån drog-/alkoholträsket… Han kunde ju verkligen sjunga som änglarna, denne man!

En enda gång kom han till Sverige och spelade (vad jag vet). Och jag var där. Tack gode gud att jag var där! För det var dem mest magiska konsert jag någonsin varit på!

Och nu har denna honungslena stämma tystnat för gott…

Vi är nog många som har fällt en tår idag…

Take care my love, she said
Don’t think that god is dead
Take care my love, she said

You have been loved
(You have been loved – George Michael)

Etiketter: , ,

Ett svar to “Så sorgligt”

  1. prett0morsan Says:

    Så himla tråkigt.. 😦

Kommentera

