Nyårsafton


Efter att ha avverkat tre julfiranden på sex dagar var allt jag önskade mig en stillsam nyårsafton. Förkylningen visar inga som helst tecken på att vilja ge med sig och att få tillbringa nyårsafton helt kravlöst var fantastiskt skönt!

I år brydde vi inte ens om att klä upp oss utan tofflade runt i myskläder hela dagen. SÅ SKÖNT! Jag orkade inte ens bry mig om att fota något nämnvärt.

picmonkey-collage

Det blev en slapparedag då vi spelade lite sällskapsspel på eftermiddagen. Riddaren och jag hade köpt sällskapsspelet Pandemic för julklappspengar, men det visade sig vara en flopp för vi fattade verkligen inte reglerna. Det skulle vara så lätt att lära sig stod det, men vi är väl ovanligt trögfattade då, för vi begrep inte alls hur man skulle göra. Vi fick lägga ner det och spela lite Carcassonne istället.

På kvällen åt vi kycklingfilé med soltorkade tomater i dragon- och limesås och drack ett Bourgognevin vi fått av min pappa. Alex var tokpepp över att få vara uppe till midnatt och satt och spelade Minecraft sista timmen fram till midnatt. Det var nästan så han inte kunde slita sig och komma ner och skåla med oss vid tolvslaget. 😉

Vi delade på en liten flaska Bollinger (godaste champagnen om du frågar mig) och tittade på alla fyrverkerier. Varje år fascineras jag över att det finns så många galningar som tycker det är en god idé att skrämma slag på djur och skräpa ner med fyrverkeripapper och skräp från rislyktor… Själv brände vi några ljudlösa tomtebloss bara. 🙂

Övertrött barn som absolut inte ville sova stoppades i säng och sen slängde vi oss i varsin soffhörna och tittade på ett avsnitt av ”Supernatural” innan det var sovdags. Jag somnade inte förrän klockan var närmre 03.00 och är verkligen däven idag alltså. Hade svårt att sova i natt.

 

Etiketter:

Kommentera

