Heroisk insats?


Har nu ”sovit” två nätter i rad utan insomningstablett, vilket innebär ungefär två timmars sömn och sedan timmar av vakenhet, toppat med lite småslumrande sista timmarna. Förkylningen gör att det känns som huvudet ska sprängas av inre tryck och luftrören slemmar igen så det blir tungt att andas. Men tabletterna börjar tryta och jag måste ju på något sätt klara mig utan dårå. Oklart hur, men…sömn är ju tydligen gravt överskattat om du frågar vilken vårdcentralsläkare som helst.

Med tanke på hur totalt urvriden jag kände mig, och med tanke på vilken huvudvärk jag hade, tycker jag det var en lätt heroisk insats av mig att höra av mig till en av Alex’s klasskompisars mamma för att fråga om sonen L ville komma hit och leka. 🙂

Det ville han så från klockan ett till tre ungefär härdade jag ut Ljudvolym Skriknivå så gott jag nu kunde. Sen drog de hem till L och lekte visst även ute en del. Jätteroligt för Alex att ha nån att leka med och att han fick komma ut och röra på sig! Kanske somnar han bättre ikväll också efter en hel eftermiddag med lek. Det är ju liksom dags att börja ställa om sig till skoldygnsrytm så smått. 🙂

Själv har jag ägnat dagen åt att redigera och organisera bilder och åt det sedvanliga plocket här hemma. Och Riddaren har börjat jobba så nu är vår gemensamma ledighet slut.

Etiketter:

2 svar to “Heroisk insats?”

  1. Katarina Pettersson Says:

    Vet precis hur det känns! Har också insomningstabletter nu för tiden och de börjar ta slut så man får låta bli och försöka sova utan… jättejobbigt. Så konstigt att man inte kan sova fast man är så trött…

    • Petra Says:

      Ja, visst är det märkligt? Jag somnade till slut, efter att jag legat och verkligen försökt visualiserat hur trött jag skulle ha känt mig om jag varit tvungen att gå upp, åkt till jobbet och försökt jobba med så lite sömn i kroppen. Men sömnunderskottet är stort nu.

Kommentera

