Kan jag snälla få bli frisk(are) snart?!


Femte dagen i rad med migränhuvudvärk. Det ovanpå den gamla vanliga monsterförkylningen gör livet är rätt pestigt ärligt talat. Jag är i något slags konstigt stadie där jag å ena sidan är så trött att jag kan somna till när som helst, men å andra sidan bara inte kan sova mer än max två timmar på natten om jag inte tar en insomningstablett. Så fort jag ligger ner sväller huvudet upp känns det som (så där så det spränger i öron, bihålor och hela huvudet känns fullt av bomull) och luftrören blir täta och det är tungt att andas. Börjar eventuellt få lite panik över att jag ska börja jobba på måndag och att insomningstabletterna snabbt minskar i antal.

Gaaah! Jag vill verkligen bli frisk nu!

Idag släpade jag ut mig själv och Alex i snön på eftermiddagen. Mitt märkliga barn vill inte åka pulka eller snowracer, men att promenera gick bra, bara vi väl kom ut. Han samlade hemliga ingredienser till ett botemedel mot någon slags läskig spindelsjuka och scannade alla ingredienser med min telefon (eh…?). Nåja, han hade kul i alla fall och vi fick lite frisk luft. På ett snöberg träffade vi en klasskompis så då lekte de en stund tills jag inte tyade längre. En timme var vi väl ute och när vi kom hem var jag helt slut. Helt slut alltså. Så där ”nu slänger jag mig på sängen och sover en stund, du kan väl titta på nåt medan mamma vilar-trött”. Då är det skönt att ha en åttaåring (nästan åtta) som lätt klarar sig själv en stund.

Jag fick lägga planerna om att baka bullar på hyllan och koncentrera mig på att orka släpa mig runt resten av dagen. Försöker så smått börja städa bort julen och rensa lite i skåpen. Får satsa på bullbakande i morgon. Nästa helg är det födelsedagskalas för mina januaripojkar så då måste jag ha bakat lite.

Etiketter: , ,

2 svar to “Kan jag snälla få bli frisk(are) snart?!”

  1. Annika K Says:

    Usch så jobbigt att må så :/

  2. kattalena Says:

    Hoppas verkligen att det vänder snart. Så himla jobbigt att inte få vara frisk och må bra. Du måste ju vara helt slut, din stackare. Tycker du är så duktig som ändå lyckas hitta på grejor för Alex. Men viktigast är ju att du tar hand om dig och vilar ordentligt! Krya på dig!

Kommentera

