Bullar – åtminstone


Ja, inte blir jag bättre, det är då ett som är säkert. Jag får liksom inte luft känns det som. Det är så tungt att andas och jag är så trött. Var så evigt tacksam när Riddaren gick upp och fixade frukost till Alex och lät mig sova, trots att han skulle jobba natt!

Själv var jag tvungen att sova en timme efter att ha gjort lunch till Alex. Fattar inte riktigt hur jag ska kunna jobba i veckan?

Men på eftermiddagen släpade jag mig i alla fall upp och bakade kanelbullar till Alex’s släktfödelsedagskalas nästa söndag.

_dsc5522

_dsc5523

Och jag har börjat packa undan julpyntet. Granen får väl stå några dagar till, men det andra hoppas jag ha fått undan tills helgen är slut.

Annars har dagen, för Alex, bestått av alldeles för mycket skärmtittande. Men vad gör man när man mår så crappy och den andra föräldern måste sova? En stund roade han sig dock med att leka paleontolog med ett ”dinosaurieägg” han köpt för sin veckopeng. En mycket dammig och nerskräpande aktivitet som fick förläggas till en balja på köksgolvet. 🙂

Efter mycket karvande och en del blodvite dök det upp ett ”dinosaurieskelett” inne i ägget.

_dsc5526
Ivrigt hackande.

_dsc5528
”Titta mamma! En stor bit lossnade!”

_dsc5529
Och en liten dinosaurie dök upp.

Det var tydligen roligt för nu vill han köpa fler ägg. 🙂

 

Etiketter: , ,

Kommentera

