Märkligt


Det är lite märkligt att man kan vara så komatrött att man inte vet vart man ska ta vägen, men inte för sitt liv kunna sova mer än max 1-2 timmar utan insomningstablett. Jag gjorde ett nytt försök i natt och inte fick jag mycket vettig sömn inte. Jag tror jag sprang på toa 8-10 ggr (uretrit) och däremellan sov-vaknade-sov-vaknade jag i intervaller om kanske 5-10 minuter. Fick alltså aldrig nån djupsömn och har därför vacklat runt som ett vrak hela dagen. Har tvärslocknat två gånger, men inte kunnat sova mer än en halvtimme, trots att jag är så trött att jag knappt vet vad jag heter. Det är så drygt!

Riddaren är ledig den här veckan, och det är nog tur för han dras med början till en förkylning och är också trött och sliten. Vi har som måndag-fredag-projekt att städa huset (kalas på söndag) och det blir verkligen lite gjort varje dag. Vi har i alla fall städat ut julen och jag har dammat ordentligt nästan överallt. Vi har t o m sorterat in papper i pärmar, gudbevars! Ska försöka bli klara i morgon för på lördag fyller Riddaren år och då kan det ju vara trevligt att slippa städa liksom. 🙂

Etiketter: , ,

2 svar to “Märkligt”

  1. kattalena Says:

    Jag vet precis hur det är!!! Helt galet att inte kroppen själv förstår att den behöver sin sömn… 🙁
    Likadant har jag det. Undrar så vad man kan göra åt det? Hoppas att vi kommer på något så att det ändrar sig. Stor kram till dig!

    • Petra Says:

      Ja, för detta är verkligen sååå tröstlöst! Jag hoppas det går bättre med sömnen när jag nån gång (kanske, eventuellt) blir frisk från denna evighetsförkylning och kanske kan få hjälp med mina bihålor.

Kommentera

