Sakta men säkert


Vi har bjudit in till släktkalas för Alex (och lite Riddaren, som fyller år i morgon) på söndag. Det är då en himla tur att Riddaren varit ledig hela veckan! Jag hade aldrig fixat att städa bort julen och städa huset själv, så som jag mår. Han har lämnat och hämtat Alex på skolan, klippt ner granen, dammsugit, ångtorkat golven (ja, de som tål det), städat toaletterna och allt annat tungt. Jag har gått här med en dammvippa/-trasa och packat ner julpynt i kartonger (sånt som går lätt att göra även när man är hängig). Och så har jag sovit middag – gärna två gånger om dagen. Ynkligt är vad det är!

Vi har beställt tårta från Lindahls och svärmor har bakat bondkakor. Själv bakade jag kanelbullar i förra veckan och resten får bli köpebröd. Lite i taget har varit vår melodi denna vecka. Men otroligt skönt att få huset ordentligt städat så här efter jul! Vi har t o m sorterat in alla räkningar och andra papper i rätt pärmar.

Idag har jag skaffat B-vitamin och C-brus (det sistnämnda ska tas ihop med järntabletterna för bäst effekt och det förstnämnda rekommenderade min chef, som är duktig på vitaminer och alternativmedicin). Kan ju inte skada att boosta kroppen med vitaminer tänker jag. D-vitamin äter jag redan hela vinterhalvåret, men inte verkar det hjälpa immunförsvaret på traven så där värst mycket. Jag blir bara inte av med denna luftrörsinfektion.

Alex följde med en kompis hem efter skolan idag. De kom hit strax efter fyra för Alex ville visa sitt Minecraftspel. Så nu sitter de nere i soffan och spelar och är söta. ❤

Och jag borde börja fixa middagsmat. Hur jag nu ska uppbringa ork för det?

 

Etiketter: , ,

Kommentera

