Klippt igen


Men, detta är så tröstlöst! Fyra dagar i skolan, sen slår nästa förkylning till. Alex började snora och nysa redan i går kväll (undrar hur många kalasdeltagare han råkade smitta?). Idag var det en genomförkyld Alex som vaknade och inte alls ville gå till skolan. Han hade dock inte feber, så jag skickade iväg honom, men hämtade honom 13.40, när skolan slutar. Då var han trött, extremt snorig, men vid gott mod. Men det märktes att det var en riktig praktförkylning på gång, och han har tacklat av allt mer.

Vi lekte med nya leksaken BB-8 droid, men det märktes att orken var på väg att ta slut, och efter en stund ville han bara gå och lägga sig i sängen och vila. Då vet man. Jag tyckte jag att han var lite varm, så jag tog tempen. Mycket riktigt. Nästan 38 i temp.

test08.jpg
Söt!

_dsc5605
Hostig och ynklig. Snoret flyger och halsen gör ont. Måtte han bli tillräckligt frisk tills på söndag så vi kan ha Busfabrikenkalaset!

Men hur jag ska förklara på jobbet i morgon att jag nog måste vabba vet jag inte riktigt. Jag har knappt jobbat sedan 20 december liksom…

Etiketter:

Kommentera

