VAB


Runt fyra i natt började Alex hosta, och sen tror jag inte han sov speciellt mycket mer. Runt sextiden lät Riddaren honom börja titta på Netflix. Själv fick jag sova (med öronproppar) i gästrummet tills jag vaknade bortåt åttatiden. Mängden stressdrömmar om jobbet, och om att jag var tvungen att vabba hade då varit överväldigande! :-/

Stackars lilla Skrutten är så genomförkyld alltså! Han brukar sällan hosta om nätterna, men den här förkylningsomgången verkar särdeles giftig. Han snorar, hostar, har feber (inte så hög tack och lov) och ont i halsen. Det bådar inte gott inför söndagens kalas alltså! 😦

Men han har åtminstone orkat vara uppe en hel del idag och har byggt en jättestor Nexo Knight-lego.

alex-170117

Efter att ha tryckt i honom en dos hostmedicin (Lepheton som är rätt sövande) lyckades jag få honom att sova middag 35 minuter efter lunch. Det var nog välbehövligt med tanke på hur lite sömn han fick i natt.

Nu hoppas vi på att den här natten blir lugnare för honom så han får sova ordentligt!

Etiketter: , ,

Kommentera

