Fota frost


Om man vill få ut mig i friska luften, oavsett hur uselt jag än mår, ska man se till att skapa något fotovänligt naturfenomen. 🙂 Som idag t ex, när hela världen var täckt av vit frost när vi vaknade. Eller, vi och vi. Sonen bestämde sig för att vakna vid 06.00 av någon helt outgrundlig anledning. Men han var mycket omtänksam och tyckte att jag kunde fortsätta sova om han fick gå upp och titta på sina evinnerliga Minecraftfilmer på Youtube. Jag var inte särskilt svårövertalad om man säger så. 😉

Vid 10.00 hade vi i alla fall ätit frukost och gjort morgonbestyr. Alex blev skitförbannad när jag förklarade att vi skulle gå ut en sväng och titta på (och fota) frosten. Jag blev tvungen att hota med att dra in allt TV- och datortittande för resten av dagen för att få med mig honom ut. Sen hann vi gå ungefär fem meter så var han på ett strålande humör. Efter 50 meter tillstod han att det var riktigt kul att komma ut och när vi kom hem hade han haft jätteroligt. 😀 barn alltså! 😉


Jag orkade bara ta med ett objektiv, så då fick det bli mitt
90 mm macroobjektiv.


Kanske dagens favoritbild.


Inte så sur som han ser ut. 🙂


Väldigt frostiga träd.


Är det en fågelholk, eller bor det en vätte här? Alex knackar på.


Och frostnupna nypon.


Frost på en enbuske.


Tallarna såg nästan spraymålade ut.


Tricket att hålla barnet på gott humör samtidigt som man fotar är att hitta på ett äventyr.

Vi letade ledtrådar till vem som skapat den eviga vintern som håller världen i ett järngrepp. Sen letade efter alver som kunde hjälpa oss (men de hade flytt kylan) och hittade tillräckligt många ledtrådar för att förstå att det var isdrottningen Pärla som var skyldig till kylan. Då släppte vi ut de fruktade elddrakarna som värmde upp världen. Och med hjälp av en magisk formel som jag hittade i min trolldomsbok (mobiltelefonen) kunde vi smälta isdrottningen till vatten och rädda världen.

Piece of cake. Alla nöjda och glada. 🙂

40 minuters frisk luft och lite promenad är jag faktiskt jäkligt nöjd med idag, med tanke på hur uselt jag mår. Och en handfull okej bilder fick jag också (även om jag borde haft stativ).

Etiketter: , ,

Kommentera

