Jag. Blir. Så. Trött.


Alltså, jag är ju verkligen (ö)känd för mitt trillande. Jag är mästare på att plötsligt trilla handlöst i trappor, i badtunnor, på is eller varför inte på platta marken.

Idag var det (tydligen)dags igen. Jag gick från jobbet. Samma väg som jag alltid går. Idag tyckte dock Murphy att det var dags att putta mig handlöst i backen igen. Jag hade telefonen i ena handen och mina nya handskar i den andra. Och så var det ett brunnslock som stack upp en aning och det lyckades jag snubbla på.

Man hinner tänka mycket den där sekunden eller två. Att jag måste försöka få fram andra foten (lyckades inte), att jag måste akta telefonen (lyckades inte heller), att det vore fruktansvärt pinsamt att falla mitt bland alla människor. Sen liksom gled jag genom luften och landade ovärdigt på magen och touchade i hakan i marken (varpå jag inombords skrek ”Nej! Inte skrapad haka också!”.

Jag svär, jag hann knappt falla klart innan jag var uppe igen. Mängden pinsamt att falla offentligt så där liksom! Då finns inte tid att fundera på om man möjligen är skadad. 😀 Telefonen var helt mosad i nerkant. Mina nya handskar ordentligt uppskrapade på tummen och hela jag smutsig. Högerhanden blödde och jag antog att även hakan var blodig.

_DSC5912.jpg

Men jag hade en tandläkartid att passa så det var bara att vandra genom stan och hoppas att ingen såg smutsen och min haka. Som tur var gick det fortfarande att sms:a så jag hörde av mig till Riddaren som ridderligt genast erbjöd sig att hämta mig när jag var klar hos tandläkaren.

Den snälla sköterskan hos tandläkaren gav mig ett plåster och där kunde jag konstatera ett skrubbsår på hakan (fast inte så stort som tur är). Handen värkte och var helt stel, men inget brutet.

Jag hade i alla fall inget hål eller annat otäckt. Jag behövde bara genomlida tandstensborttagning, sen kunde jag lomma ner till bilden och få skjuts hem. Det ”roliga” är att jag redan tidigare idag, på jobbet, plågades av rejäl nackvärk. Lite nackspärrskänning nästan. Gissa hur ont det gör efter min handlösa vurpa? Det blir roliga dagar på jobbet resten av veckan! Maxa alla värktabletter man får kombinera och toppa med Voltarenkräm kanske?

Kommentera

