Mager plånbok


Min stackars plånbok börjar kännas mager. Först ny telefon. Idag en ny induktionshäll, installation av den samma, samt en ny Tefalstekpanna. På torsdag klippning och färgning. Puh!

Men skönt att ha sett ut en ny spishäll! Riddaren hämtade mig efter jobbet och så åkte vi till Elon och beställde oss en Husqvarnahäll (man får väl lov att vara lite lokalpatriot som f d Huskvarnabo tänker jag). 😉 I morgon kommer de hem till oss och installerar den. Hoppas jag. Men jag tro’t först när jag ser det. Känns som Murphy punktmarkerar mig just nu så jag vill se den fungerande på plats innan jag riktigt litar på att det är fixat. Sjukt dyrt, men jag säger bara det, ”once you go induktionshäll you’ll never go back”! Skulle bli tokig på att ha en långsam spis.

Och stekpannan är nån slags sjukt avancerad sak som inte går att överhetta. Mina teflonstekpannor och keramiska stekpannor har ju dött på löpande band för att spisen varit helfläng och plötsligt bara funkat i powerläge eller inte alls, plus möjligen på grund av att jag är för ivrig och vill ha varmt nu och därmed har överhettat dem. Denna stekpanna går inte att överhetta p g a nån avancerad temperaturavkännare som slår av magnetismen om pannan överstiger 230 grader. Och då ska inte tefonen kunna förstöras. Ja, om du inte använder vassa föremål i den dårå. Men det tänker jag inte göra. Vore ju änna lite käckt om jag kunde hålla liv i en stekpanna lite mer än ett år för en gångs skull!! 😉

Etiketter: ,

Kommentera

