Ny hårfärg


Idag slutade jag redan vid ett och var hos frissan kvart över. Lite pirrigt att för första gången på över 15 år låta någon annan än Sophie sätta saxen i mitt hår. Men hennes namne Sofie var duktig, det märkte jag snabbt. Och hon hade t o m pratat med Sophie i telefon och fått instruktioner dagen innan. 🙂 Det är service det! Min stackars frisör har nämligen köpt sig en ny häst och sen trampade den henne på foten så illa att foten bröts. Så nu är hon sjukskriven ett tag.

Jag vågade mig inte på nån radikal förändring av frisyr med en ny frisör, utan det fick bli försiktig toppning. Men jag tänker att det ändå är rätt skönt med lite längre och mer jämnlångt hår när man ska vara två veckor på Rhodos i juni (lättare att sätta upp då). Vi gick från brunt hår till ljusa och lite röda slingor. Det blev en väldigt naturlig hårfärg. Inte lika ”skrikigt” som jag brukar ha första veckorna. Men Sofie gjorde något som tydligen heter ”nyansering” efteråt. Man har i några kemikalier efter färgningen och då balanseras färgerna så de liksom håller mer samma nyans. Det gav en diskretare färg som kändes ganska lik min egen.

_DSC5947.jpg
Här ser det betydligt ”skrikigare” ut än det gör i vanligt ljus (här blixt). Men det blir nog bra. Nästa gång kan jag ljusa det ytterligare om jag vill.

När jag var klar hos frissan strax efter fyra gick jag upp till Kenpo och väntade in Alex och Riddaren. Och medan Alex tränade gick Riddaren och jag en promenad på en timme och tjugo minuter runt Strömmen och lite till. Vi fångade Pokemons som dårar hela vägen (ja, det är lite skämsigt, men det gör promenerandet lite roligare). 🙂

Så idag har jag gått ca 7 km totalt och rott 40 roddtag på kvällen. Jag är i alla fall på gång! Betänk att hela 2016 var ett helvetesår med mina hemska bihålor och blodbrist och allt vad det var. Motion fanns liksom inte. Jag tog för sjutton hissen på jobbet! Det händer nästan aldrig längre.

Etiketter: ,

Kommentera

