Bra – fast irriterande


Ja jösses! Ibland alltså…

Riddaren upptäckte i Elgigantens reklamblad i måndags att min nyinköpta mobiltelefon plötsligt var 500 kr billigare. Eftersom Elgiganten har 30 dagars prisgaranti kändes det ju värt det att åka tillbaka och kräva tillbaka den där femhundringen tyckte vi. Sagt och gjort. Alex fick stanna hemma (han ville alltså inte följa med) medan vi åkte bort till Mirumgallerian. Det var samma lirare som sålde telefonen till mig som jobbade och efter ungefär en kvarts knappande på datorn, många suckar och hummanden, var han till slut redo att sätta tillbaka 500 kr på mitt konto.

Jag tyckte det såg konstigt ut när jag satte in kortet. ”Köp”stod det. Så jag dubbelkollade mitt konto när jag kom ut ur butiken och jo då, det var draget 500 kr (!). Suck…

Så det var bara att gå in igen, vänta på att han lyckades räkna ut att han tagit fel på plus och minus, och på att han skulle lyckas räkna ut att han nu var skyldig mig 1 000 kr istället för 500 kr (det tog en stund). 🙂

Men när man ska få tillbaka pengar går det ju minsann inte på ett ögonblick så tusenlappen fick jag vänta på tills idag. Tur man inte är lusfattig! 😉

Etiketter:

Kommentera

